ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:58 | جولای05 تهران

طرح صادرات گاز ايران را به آمريکا و آفريقا

تاریخ: 05:18, 28-07-2015.

تهران. سه شنبه، 28 جولای  2015 میلادی برابر با 6 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران گفت: با تکمیل طرح ایران ال ان جی، ایران در سه سال آینده به یکی از بزرگترین صادر کنندگان ال ان جی (گاز مایع) در جهان بدل می شود.
بنا بر این گزارش، علیرضا کاملی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیمای ایران، افزود: این طرح هم اکنون با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و با اجرای دو خط تولید (هریک به میزان 5 میلیون و 400 هزار تن)، بیش از 10 میلیون و 800 هزار تن ال ان جی در سال به خارج صادر خواهد شد.
وی افزود: همچنین دو پروژه پارس ال ان جی و پرشین ال ان جی که در سال های قبل شرکای خارجی بخاطر تحریم های یکجانبه، ساخت آنها را نیمه کاره رها کردند در صورت ابراز تمایل شرکا ادامه می یابد.
وی تاکید کرد: برای کشوری با داشتن بزرگترین ذخایر گازی در جهان زیبنده نیست دارای امکان حضور با اشکال متنوع در بازارهای جهانی نباشد و با این کار، امکان صادرات گاز ایران به مناطق دوردست از جمله آمریکا و افریقا که امکان گاز رسانی به آنها از طریق خط لوله نیست، مهیا می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: