ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:01 | جولای05 تهران

ایران و افغانستان تفاهم نامه تجاری امضا کردند

تاریخ: 04:00, 28-07-2015.

تهران. سه شنبه، 28 جولای  2015 میلادی برابر با 6 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تفاهم نامه همکاری مشترک بین اتاق های بازرگانی سه ولایت افغانستان و استان سیستان و بلوچستان ایران در زاهدان امضا شد.  
بنا بر این گزارش، این تفاهم نامه با هدف گسترش روابط تجاری و استفاده از ظرفیت اقتصادی دو طرف بین اتاق بازرگانی سه ولایت قندهار، فراه و نیمروز و اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان امضا شد.  
مشاور ارشد اتاق های تجاری افغانستان در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: اعضای تجاری افغانستان پس از بازدید اخیر از واحدهای صنعتی و تولیدی سیستان و بلوچستان و آشنایی بیشتر با ظرفیت های مناسب ایران میل و رغبت برای سرمایه گذاری و مبادله کالاهای گوناگون با تجار ایرانی پیدا کردند.
رحیم الدین افزود: سرمایه گذاری مشترک در مناطق مهم تجاری این استان به ویژه منطقه پایانی مرزی میلک و در افغانستان در ولایات قندهار، نیمروز و فراه از الویت های تجار افغانستان است.  
وی با اشاره به نیاز افغانستان به آرد گندم افزود: در صورت فراهم بودن امکانات، تجار افغان به واردات آرد از ایران و ساخت کارخانه های تولید آرد مشترک در افغانستان با ایران تمایل دارند.  
مشاور ارشد اتاق های بازرگانی افغانستان ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهم نامه و پیگیری مسئولان مربوطه دو کشور تعرفه واردات مواد غذایی و آرد به میزان صفر درصد برسد.  
ریگی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی سیستان و بلوچستان هم با اشاره به بازدید دو روزه هیات تجاری افغانستان از بخشی از ظرفیت های استان گفت: با ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در سیستان که با پیگیری مسئولان تحقق می یابد فرصتی ارزشمند برای سرمایه گذاری تجار افغان در منطقه بدست می آید.
نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان ایران نیز با اشاره به قابلیت های اقتصادی و تجاری این استان، آمادگی استان را در زمینه های سرمایه گذاری و تبادل کالا با افغانستان مورد تاکید قرار داد .

به اشتراک گذاشتن اخبار: