ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:55 | جولای05 تهران

همکاری باستان شناسی ایران و آلمان

تاریخ: 07:48, 27-07-2015.

تهران. دوشنبه، 27 جولای  2015 میلادی برابر با  5 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران و آلمان بر اساس یادداشت تفاهمی که به امضای رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ایران و رئیس موسسه باستان شناسی آلمان رسید در زمینه باستان شناسی همکاری می کنند.
بنا بر این گزارش، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایران، این یادداشت تفاهم که به امضای سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و فردریک ماریا فلس رئیس موسسه باستان شناسی آلمان رسید 5 سال اعتبار دارد و به صورت خودکار برای 5 سال دیگر تمدید خواهد شد.
براساس این یادداشت تفاهم دو طرف در حوزه های مرتبط با پژوهش و انتشار اطلاعات شامل باستان شناسی، مردم شناسی، پژوهش های ژئوفیزیکی، فنون سال یابی آثار باستانی، مطالعه مواد فرهنگی و نمونه ها، تحلیل علمی و دیگر پژوهش های میان رشته ای مرتبط با مطالعات میراث فرهنگی همکاری می کنند.
بر اساس بند یک این یادداشت تفاهم دو طرف در تقویت حوزه های آموزشی و پژوهشی به ویژه در حوزه پژوهش در زمینه های باستان شناسی، شناخت مواد، حفاظت و مرمت اشیای تاریخی، یادمان ها و محوطه های باستان شناسی و مدیریت محوطه به یکدیگر کمک خواهند کرد.
انجام طرح های میدانی باستان شناسی شامل بررسی، گمانه زنی، کاوش، تجزیه و تحلیل مواد، چگونگی حفاظت و مرمت مواد بقایای آلی و غیرآلی و حفاظت از میراث باستان شناسی (در حین و پس از کاوش) حفاظت و مرمت اشیای تاریخی، مدیریت یادمان ها و محوطه ها با حضور اعضای گروه نظارتی از زمینه های دیگر همکاری ایران و آلمان خواهد بود.


به اشتراک گذاشتن اخبار: