ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:50 | جولای08 تهران

هشدار وزير اقتصاد فرانسه به شرکت های فرانسوی برای حضور در ايران

تاریخ: 06:41, 24-07-2015.

تهران. جمعه، 24 جولای 2015 میلادی برابر با 2 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر اقتصاد فرانسه به فعالان اقتصادی این کشور هشدار داد برای حضور در بازار ایران عجله نکنند.
بنا بر این گزارش، وزیر اقتصاد فرانسه از شرکت های فرانسوی خواست برای حضور در بازار ایران عجله نکنند. وی آنچه را که بر سر بانک ب ان پ پاریبا آمد (مجازات مالی از سوی آمریکا) به آنها یادآور شد.
امانوئل مکرون، در جلسه ای در مجلس ملی فرانسه گفت: من نمی خواهم که مواردی از نوع ب ان پ پاریبا که می تواند قبل از اجرایی شدن متن توافق صورت گیرد تکرار شود. بانک ب ان پ پاریبا در سال دو هزار و چهارده با نقض تحریم ها و انتقال پول بین سالهای دو هزار و چهار تا دو هزار و دوازده به مشتریان سودانی، کوبایی و ایرانی، از سوی آمریکا به هشت میلیارد و نهصد میلیون دلار جریمه محکوم شد.
لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد که هفته آینده به ایران سفر می کند. این درحالی است که سیگمار گابریل قائم مقام صدر اعظم و وزیر اقتصاد آلمان دوشنبه قبل به تهران سفر کرد. قرار است هیئتی از فعالان اقتصادی فرانسه نیز در اواخر ماه سپتامبر به ایران سفر کنند. مکرون گفت: همتای آلمانی من اخیراً به ایران سفر کرد که واکنشی بسیار سریع بود. اما باید به تقویم توافق نگاه کرد. قبل از پایان سال جاری و آغاز سال آینده هیچ چیزی وجود نخواهد داشت.
توافق هفته گذشته بین تهران و قدرت های بزرگ پس از سال ها مذاکره راه را به روی لغو تحریم های بین المللی که از سال دو هزار و شش بر جمهوری اسلامی ایران فشار وارد می کند باز کرده است. این چشم انداز اشتهای اقتصادی غربی ها به بازار ایران را تشدید کرده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: