ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:40 | جولای08 تهران

جزئيات توافق هسته ای با ايران در نشست محرمانه به اطلاع کنگره می رسد

تاریخ: 03:08, 24-07-2015.

تهران. جمعه، 24 جولای 2015 میلادی برابر با 2 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه گفت: جزئیات توافق ایران و آژانس در نشست محرمانه به اطلاع مقامات کنگره می رسد.
بنا بر این گزارش، جاش ارنست افزود: پیش از آنکه هر گونه کاهش در تحریم های ایران ایجاد شود، آنان می بایست اطلاعات و دسترسی لازم را برای تکمیل گزارش در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ابعاد احتمالی نظامی برنامه اتمی این کشور قرار بدهند.
وی ادامه داد: در واقع برخلاف اظهارات برخی از جمهوری خواهان، این توافق بدون ارائه این اطلاعات و دسترسی ها به کارشناسان هسته ای در آژانس بین المللی انرژی اتمی قابل اجرا نیست. جدای از آن، آژانس نهادی بین المللی است که مسئولیتش اجرای چنین بازرسی هایی است. یک نهاد بی طرف که کارشناسان لازم برای اجرای این دست بازرسی ها، ارزیابی اطلاعات و اختیار ارائه گزارش را دارد.
سخنگوی کاخ سفید گفت: تیم مذاکره کننده ما از توافقی که بین آژانس و ایرانیان به دست آمده است اطلاع دارد و حتی اطلاع دارید که در روزهای آخر مذاکره، برخی از مقامات ارشد آژانس به تهران رفتند تا درباره این مسائل مذاکره کنند.
گزارش نهایی آژانس درباره ابعاد احتمالی نظامی برنامه اتمی ایران منتشر خواهد شد و در اختیار عموم قرار می گیرد، از این رو همه فرصت این نتیجه گیری در این خصوص را کارشناسان آژانس به دست آورده اند، خواهند داشت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: