ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:26 | جولای02 تهران

افتتاح مرکز مبادلات فناوری ايران و قزاقستان در آلماتی

تاریخ: 02:44, 23-07-2015.

تهران. پنج شنبه، 23 جولای 2015 میلادی برابر با 1 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان صبح دیروز و با حضور دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ایران و معاون وزارت صنایع و فناوری های نوین جمهوری قزاقستان در محل تکنوپارک شهر آلماتی قزاقستان افتتاح شد.
بنا بر این گزارش،  به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر احمدی در این مراسم گفت: با افتتاح مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان در آلماتی می توان در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه ای و بین المللی گام های موثری برداشت.
مرکز مبادلات فناوری ایران وقزاقستان پیرو سیاست های توسعه صادرات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه صادرات کالا وخدمات دانش بنیان و پیرو امضای توافقنامه همکاری بین پارک علم و فناوری خراسان وپارک فناوری های نوین آلاتائو در محل پارک فناوری های نوین آلماتی فعال شده است.
در ایران 30 پارک علم و فناوری وجود دارد که پارک علم و فناوری خراسان یکی از بزرگ ترین آنها در شرق ایران است و فعالیت های این پارک در عرصه های خدمات مهندسی، تجهیزات پزشکی، خدمات کشاورزی، انرژی، نفت، گاز و آب جریان دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: