ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:02 | جولای02 تهران

سفر کری به دوحه برای قبولاندن توافق هسته‌ای ايران به اعراب

تاریخ: 03:31, 23-07-2015.

تهران. پنج شنبه، 23 جولای 2015 میلادی برابر با 1 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد وی به زودی در نشستی در قطر تلاش خواهد کرد به مقامات عرب منطقه خلیج فارس مجدداً اطمینان خاطر دهد که واشنگتن با آنها برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه همکاری خواهد کرد.
بنا بر این گزارش، بیشتر متحدان آمریکا در منطقه خلیج فارس که سرشار از منابع انرژی است، به طور علنی از توافق بین قدرت های جهان و ایران بر سر برنامه هسته ای مورد مناقشه این کشور استقبال کردند ولی آنها، تهران را به مداخله در مناقشات اعراب و تلاش شدید برای افزایش نفوذ منطقه ای خود متهم می کنند.
کری در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط که روز چهارشنبه منتشر شد، اعلام کرد: من ظرف چند هفته آینده برای دیدار با کل اعضای شورای همکاری خلیج فارس به دوحه سفر خواهم کرد.
وی افزود: من فکر می کنم ما می توانیم آنها را قانع کنیم که هم از طریق کارآمدتر بودن در ضد حمله خود و همچنین از طریق محدودیت هایی که (برای ایران) اعمال کرده ایم، آنها (شرکایمان) هر چه پیش می رویم، به طور قابل توجهی تقویت خواهند شد.
تعداد کمی از دوستان آمریکا در منطقه از توافق هسته ای حمایت می کنند.
اسرائیل سرسختانه مخالف است و متحدان عرب آمریکا همچون عربستان سعودی، تحت حاکمیت سنی ها، به این توافق مشکوک هستند؛ توافقی که به نفع ایران، رقیب شیعه و غیرعرب آنها خواهد بود.


به اشتراک گذاشتن اخبار: