ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:24 | جولای02 تهران

واردات نفت چين از ايران در ماه ژوئن افزايش یافت

تاریخ: 02:47, 23-07-2015.

تهران. پنج شنبه، 23 جولای 2015 میلادی برابر با 1 مرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، آمار اداره گمرک چین در روز سه شنبه نشان داد واردات نفت خام این کشور از ایران ماه ژوئن به بالاترین میزان در دو ماه گذشته رسیده است.
واردات نفت چین از ایران در حالی افزایش پیدا کرده است که جمهوری اسلامی در نظر دارد بر صادرات نفت خود به دنبال توافق هسته ای هفته گذشته بیفزاید.
چین به عنوان بزرگترین مشتری نفتی ایران ماه گذشته دو میلیون و 760 هزار تن معادل روزانه 671 هزار و 800 بشکه نفت وارد کرد که در مقایسه با ماه مه 29 و شش دهم درصد و نسبت به سال گذشته 26 و نیم درصد افزایش نشان می دهد.
موسسه تحقیقات و پیش بینی های نفتی تامسون رویترز واردات نفت چین از ایران را در ماه ژوئن روزانه بالغ بر 507 هزار و 300 بشکه ارزیابی و پیش بینی کرد حجم واردات نفت این کشور در ماه ژوئیه به 562 هزار و 800 بشکه در روز برسد.
شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه از توافق میان ایران و شش قدرت جهان با هدف محدود کردن برنامه هسته ای ایران در مقابل کاهش تحریم های اقتصادی این کشور حمایت کرد و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت هرگونه مخالفت کنگره را با این توافق وتو خواهد کرد.
بیژن زنگنه وزیر نفت ایران اعلام کرد کشورش امیدوار است طی مدت دو ماه از زمان کاهش تحریم ها روزانه 500 هزار بشکه نفت به تولید این کشور افزوده شود و در مدت شش تا هفت ماه تولید نفت خود را به یک میلیون بشکه در روز برساند.
افزایش واردات نفت چین از ایران در ماه ژوئن برابر با حجم کلی واردات نفت این کشور از دیگر کشورها بود که در مقایسه با سال گذشته 27 درصد افزایش داشت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: