سفر رئيس سازمان بهداشت جهانی به ايران

تاریخ: 06:49, 21-07-2015.

تهران. سه شنبه، 21 جولای  2015 میلادی برابر با 30 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، قائم مقام وزیر بهداشت ایران در امور بین الملل از سفر خانم دکتر مارگارت چان رئیس سازمان بهداشت جهانی طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه این هفته به ابن کشور خبرداد.
بنا بر این گزارش، به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، دکتر محسن اسدی لاری با اشاره به اینکه خانم دکتر چان به دعوت وزیر بهداشت به ایران سفر خواهند کرد گفت: از حدود 15 سال پیش تا کنون هیچ یک از روسای سازمان جهانی بهداشت بازدیدی از نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران نداشته اند.
وی یکی از اهداف سفر رئیس سازمان بهداشت جهانی به ایران را آشنایی با طرح تحول نظام سلامت در ایران عنوان کرد و افزود: گزارشی از سوی هیئت ارزیابان سازمان بهداشت جهانی در خصوص طرح تحول نظام سلامت تهیه که همزمان با سفر ایشان به وی ارائه خواهد شد.
قائم مقام امور بین الملل وزارت بهداشت ایران تصریح کرد: خانم چان در این سفر تعهد سیاسی و فنی ایران را در قبال پوشش همگانی سلامت بررسی می کند تا از تجربیات این طرح به عنوان الگویی برای دیگر کشورها استفاده شود.
دکتر اسدی لاری افزود: پس از پایان برنامه اهداف توسعه هزاره در سال 2015، از سال گذشته تلاش های جهانی گسترده ای در جهت توسعه پایدار هزاره آغاز شد که شهریور امسال در نشست کشورهای عضو سازمان ملل متحد و در مجمع عمومی توسعه پایدار بررسی و تصویب خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: