ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:27 | مه18 تهران

وزارت خارجه آمريکا توافقنامه هسته ای را به کنگره فرستاد

تاریخ: 04:16, 20-07-2015.

تهران. دوشنبه، 20 جولای  2015 میلادی برابر با  29 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزارت امور خارجه آمریکا توافقنامه هسته ای با ایران را به کنگره فرستاد.
بنا بر این گزارش، به نقل از بی بی سی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد توافقنامه هسته ای با ایران را به کنگره فرستاده است تا مورد بازنگری قرار گیرد. این درحالیست که اشتون کارتر وزیردفاع آمریکا در تلاش برای متقاعد کردن قدرت های منطقه درخصوص مزایای این توافقنامه به منطقه سفر کرده است.
این شبکه در ادامه در گزارشی گفت: باراک اوباما توافق هسته ای با ایران را که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای می شود تاریخی توصیف کرده است. اما این امر موجب وارد آمدن شوک به برخی متحدان آمریکا در منطقه شده است. اسرائیل هشدار داده است که بهبود اوضاع اقتصادی و سیاسی ایران موجب افراط گراتر شدن ایران می شود و به ایران امکان خواهد داد تا پول و سلاح بیشتری برای متحدان منطقه ای خود ارسال کند. این موضع گیری احتمالاً با سخنان رهبر ایران تقویت شد که گفت ایران به پشتیبانی از حزب الله و دولت سوریه ادامه خواهد داد. اشتون کارتر با هدف ایجاد انعطاف در مواضع اسرائیل و ارائه بسته ای از مشوق های امنیتی به اسرائیل سفر کرده اما ممکن است گوش شنوایی نیابد. زیرا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل معتقد است که کنگره می تواند در مسیر این توافق مانع ایجاد کند. این درحالیست که فرصت دستیابی به آن نزدیک به صفر است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: