ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:03 | مه18 تهران

ساخت مرکز فرهنگي سعدی شناسی در ایران

تاریخ: 03:33, 20-07-2015.

تهران. دوشنبه، 20 جولای  2015 میلادی برابر با  29 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران از مرکز فرهنگی سعدی شناسی شیراز تا 2 سال دیگر بهره برداری می کند.
بنا بر این گزارش، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: مرکز فرهنگی سعدی شناسی به مساحت 2 هزار و 700 مترمربع در یک طبقه شامل آمفی تئاتر، فضاهای پژوهشی، اداری، کتابخانه و ... احداث می شود .
دکتر مصیب امیری گفت: این مرکز در کنار پروژه های باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه ای فارس در شیراز و همچنین پروژه بزرگ موزه پاسارگاد به عنوان یکی از مهمترین پروژه های عمرانی استان فارس و کشور ایران هستند .
برای فاز یک این طرح که در مدت یک سال به بهره برداری می رسد 12 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی افزود: مرکز فرهنگی سعدی شناسی به دلیل قرار گرفتن در مجاورت آرامگاه سعدی و جلوگیری از تأثیر منفی بصری بر محوطه و ساختمان آرامگاه، پروژه در زیر زمین اجرا و بام آن نیز بصورت بام سبز احداث می شود.
امیری گفت : ساخت این مرکز هیچگونه آسیبی از نظر منظر فرهنگی و تاریخی برای معماری آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی نخواهد داشت .
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس ، در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز به مبلغ40 میلیارد ریال این طرح حداکثر تا پایان سال 96 به بهره برداری می رسد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: