رئيس جمهور و وزير امور خارجه اتريش به ايران سفر می کنند

تاریخ: 02:04, 20-07-2015.

تهران. دوشنبه، 20 جولای  2015 میلادی برابر با  29 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سباستین کورتز وزیر امور خارجه اتریش روز شنبه در گفتگو با رادیو  او آر اف گفت ماه سپتامبر به همراه رئیس جمهور این کشور به ایران سفر می کند.
بنا بر این گزارش، وی این اظهارات را چند روز پس از دستیابی ایران و قدرت های جهان ( پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان ) به توافق درباره محدود شدن برنامه هسته ای ایران در ازای کاهش تحریم ها علیه این کشور مطرح کرد.
کورتز افزود: من در این سفر که ماه سپتامبر انجام می شود هینس فیشر رئیس جمهور اتریش را همراهی خواهم کرد.
رئیس جمهور اتریش که تا حد زیادی نقش تشریفاتی دارد یک سال قبل دعوت برای سفر به ایران را پذیرفت. وی نخستین رئیس دولت یک کشور غربی خواهد بود که طی سال های گذشته به ایران سفر می کند.
سخنگوی فیشر گفت: هنوز هیچ تاریخ قطعی برای سفر وی به ایران تعیین نشده است و زمان دقیق این سفر احتمالاً هفته آینده اعلام خواهد شد.
اتریش که یک کشور بی طرف عضو اتحادیه اروپا به شمار می رود چند قرن است پلی برای ایران به اروپا بوده است. وین پایتخت اتریش همچنین مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی است که از آن درخواست شده است روند نظارت و راستی آزمایی پایبندی ایران را به موافقتنامه هسته ای به دست آمده با این کشور به عهده بگیرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: