ايران برای خريد هواپيمای مسافربری با روسيه وارد مذاکره شد

تاریخ: 09:52, 17-07-2015.

تهران. جمعه، 17 جولای 2015 میلادی برابر با 26 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دویچه وله اطلاع داد، ایران برای خرید هواپیمای مسافربری با روسیه وارد مذاکره شد.
بنا بر این گزارش، وزیر حمل و نقل روسیه از مذاکره با هیئت ‌نمایندگی ایران برای فروش هواپیماهای مسافربری سوپرجت 100 خبر داده است. این هواپیماها ساخت شرکت روسی سوخوی هستند و ظرفیت حمل بیش از صد مسافر را دارند.
ماکسیم سوکولوف، وزیر حمل و نقل روسیه اعلام کرد، هیئت ‌های ایرانی و روس مذاکرات شان را برای فروش هواپیماهای مسافربری سوپرجت 100 به ایران آغاز کرده‌اند.
وی در گفتگو با خبرنگاران اضافه کرد: این مذاکرات تنها شامل هواپیماهای مسافربری یاد شده نمی شود، بلکه طرف ایران علاقمندی اش را برای در اختیار داشتن فناوری‌ های دیگر نیز ابراز کرده است.
هواپیمای سوپرجت 100، نخستین مدل هواپیمای مسافربری است که روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تولید کرد. این هواپیما ساخت شرکت هواپیماسازی سوخوی است و ظرفیت حمل بیش از صد مسافر را دارد. طرح ساخت این هواپیماها حاصل همکاری مشترک میان شرکت سوخوی و شرکت‌های هواپیمایی خارجی نظیر آلنیای ایتالیا و بوئینگ است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: