ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:37 | سپتامبر22 تهران

ايران و دانمارک در زمينه علوم دريايی و اقيانوسی همکاری می کنند

تاریخ: 14:27, 15-07-2015.

تهران. چهارشنبه، 15 جولای 2015 میلادی برابر با 24 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، همکاری ایران و دانمارک در زمینه علوم دریایی و اقیانوسی با محوریت تبادل اطلاعات و اعزام دانشجوی دکترا به دانمارک، افزایش می یابد.
بنا بر این گزارش، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ایران، دکترحاجی زاده ذاکر رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در جریان بازدید  اندرس کریستین هوگارد، سفیر دانمارک از این پژوهشگاه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشگاه، آمادگی این مرکز را برای همکاری با مراکز علمی و پژوهشی دانمارک در حوزه علوم دریایی و اقیانوس شناسی اعلام کرد.
دراین دیدار سفیر دانمارک از نزدیک در جریان فعالیت های تحقیقاتی و میدانی پژوهشگاه قرار گرفت و قول مساعدت و همکاری در زمینه تسهیل ارتباطات با مراکز دانمارکی مورد نظر پژوهشگاه را ارائه کرد.
سفیر دانمارک پیشنهاد کرد که اطلاعات مربوط به دانشگاه ها و موسسه های مورد نظر پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در کشور دانمارک فراهم و در دسترس سفارت دانمارک قرار گیرد تا امکان برقراری ارتباط بین دو کشور تسهیل شود.
هوگارد افزود: پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی می تواند دانشجویان دکترا به دانمارک اعزام و دانمارک آنها را بورسیه کند، همچنین در زمینه ظرفیت ¬سازی، پژوهشگاه می تواند کارگاه ها و دوره های آموزشی بسیاری ارائه کند.
سفیر دانمارک تبادل متخصص بین دو کشور و ارائه طرح های کلان با پژوهشگاه را از جمله موارد همکاری موثر بین دو کشور عنوان کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: