بهای نفت در بازار آسیا افزایش یافت

تاریخ: 13:49, 15-07-2015.

تهران. چهارشنبه، 15 جولای 2015 میلادی برابر با 24 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، به رغم توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران که نگرانی از بازگشت گسترده نفت خام این کشور را به بازاری که هم اینک نیز با مازاد عرضه مواجه است، به وجود آورده بود بهای نفت روز چهارشنبه در بازار آسیا افزایش یافت چرا که معامله‌گران به این نتیجه رسیدند عرضه نفت بیشتر به بازار از سوی ایران زمان‌ خواهد برد.
بنا بر این گزارش، در معاملات امروز صبح بازار آسیا، بهای نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه اوت که از ابتدای ماه (ژوییه) کاهش قابل توجهی پیدا کرده است، 26 سنت افزایش یافت و بشکه‌ای 53 دلار و 29 سنت معامله شد.
هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت نیز در معاملات امروز بازار آسیا با 10 سنت افزایش، 58 دلار و 61 سنت به فروش رفت.
ایران که چهارمین ذخایر نفت خام جهان و دومین ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد، سه‌شنبه توانست با قدرت‌های بزرگ به توافقی تاریخی بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کند. این پرونده از 12 سال پیش روابط بین المللی را مسموم کرده بود.


به اشتراک گذاشتن اخبار: