ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:15 | سپتامبر22 تهران

استقبال ولاديمير پوتين از توافق هسته ای ايران

تاریخ: 13:39, 15-07-2015.

تهران. چهارشنبه، 15 جولای 2015 میلادی برابر با 24 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد مشارکت ایران در مبارزه با چالش های منطقه از جمله مبارزه با تروریسم می تواند تاثیر گذار باشد.
بنا بر این گزارش، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: توافق هسته ای ایران و غرب راه را برای مبارزه با تروریسم در خاور میانه هموار خواهد کرد.
پوتین همچنین ابراز امیدواری کرد که همه طرف های مذاکره کننده به مفاد توافق نامه پایبند باشند.
رئیس جمهور روسیه ضمن استقبال از توافق هسته ای میان ایران با کشورهای پنج به علاوه یک در وین تاکید کرد که روسیه برای اجرای مفاد این توافق نامه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
پوتین گفت: دنیا امروز با امضای این توافق نامه و پس از گذشت سال های طولانی از مذاکرات متعدد میان طرف های مذاکره کننده نفس راحتی می کشد.
رئیس جمهور روسیه افزود: اجرای این توافق نامه بر اساس اقدام گام به گام و مقابله به مثل خواهد بود و این همان مسئله ای است که روسیه بارها در طول مذاکرات بر آن تاکید کرده بود.
پوتین خاطر نشان کرد: توافق نامه کنونی بر پایه قَوانین بین المللی و معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای استوار است و روسیه نیز با تمام توان بر اجرایی شدن این توافق نامه تلاش خواهد کرد.
وی تصریح کرد: توافق ایران با کشورهای گروه پنج به علاوه یک به تحکیم امنیت و آرامش منطقه ای و بین المللی و برپایی منطقه ای خالی از سلاح های کشتار جمعی کمک خواهد کرد و جلوی ارسال این سلاح ها را به خاورمیانه خواهد گرفت.
پوتین گفت: توافق هسته ای همچنین می تواند در ایجاد ائتلافی بین المللی با مشارکت ایران در مبارزه با چالش هایی که منطقه را در بر گرفته از جمله مبارزه با تروریسم تاثیر گذار باشد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد: همه طرف ها از جمله کشورهای پنج به علاوه یک به تعهدات خود در این زمینه پایبند باشند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: