ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:06 | مه02 تهران

روحانی: تحقق همه اهداف ايران در برنامه جامع اقدام مشترک

تاریخ: 09:54, 15-07-2015.

تهران. چهارشنبه، 15 جولای 2015 میلادی برابر با 24 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس جمهور ایران در گفتگوی زنده رادیو و تلویزیونی با مردم با اشاره به نهایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک هسته‌ای تصریح کرد: حفظ توانمندی هسته‌ای، لغو قطعنامه‌ها و تحریم‌های ظالمانه و خروج پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت، اهداف ایران بود که در این برنامه جامع همه اهداف محقق شده است.
بنا بر این گزارش، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ایران، آقای روحانی با ابراز خرسندی از توافق انجام شده میان ایران و شش قدرت جهانی درخصوص برنامه جامع اقدام مشترک، اظهار داشت: امروز صفحه جدیدی در تاریخ کشور و انقلاب ورق خورده و آغاز امور در این صفحه بر این مبنا استوار است که برای معضلات جهانی می توان راه حل‌های کم‌هزینه‌تر و مسیرهای کوتاه‌تر پیدا کرد.
رئیس جمهور ایران با اشاره به اینکه امروز مذاکرات هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی به نقطه جدیدی رسیده است، گفت: امروز پس از دوازده سال که همراه با نشر توهماتی ازجانب قدرت ها علیه جمهوری اسلامی ایران در افکار عمومی جهانیان بود، فضا عوض شده است.
آقای روحانی با بیان اینکه مسئله هسته ای ایران ابعاد سیاسی، بین المللی، اقتصادی و اجتماعی پیدا کرده بود، افزود: موضوع هسته ای ایران از یک سو در فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد در شورای امنیت با قطعنامه های متعددی روبه‌رو شده بود و ازسوی دیگر برخی به دنبال ترویج ایران هراسی در جامعه و جهان بودند و ایران را متهم به ساخت سلاح های کشتار جمعی و هسته ای می کردند؛ این در حالی بود که موضوع هسته ای از نظر علم و فناوری و رشد و توسعه کشور و نیز مسئله غرور و عزت ملی حایز اهمیت بسیار بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: