امريکا اتباع 38 کشور را درصورت سفر به ايران، موظف به دریافت رواديد مجدد برای سفر به آمريکا کرد

تاریخ: 05:48, 10-12-2015.

تهران. پنج شنبه، 10 دسامبر 2015 میلادی برابر با 19 آذر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه به اتفاق آراء به طرح تشدید محدودیت های سفر بدون روادید به این کشور رای داد.
بنا بر این گزارش، بر اساس این طرح، اتباع کشورهایی که تا پیش از این برای سفر به آمریکا نیاز به دریافت روادید نداشتند و شمار آنها به 38 کشور می رسید، در صورتی که سابقه سفر به کشورهای سوریه، عراق، ایران یا سودان را طی پنج سال گذشته داشته باشند، باید برای سفر به آمریکا روادید دریافت کنند. بیشتر این کشورها شامل کشورهای غرب اروپا می شوند.
این طرح که دومین طرح قانونی در آمریکا با هدف افزایش امنیت این کشور پس از وقوع حوادث تروریستی پاریس شمرده می شود، با 407 رای موافق در برابر 19 رای مخالف به تصویب رسید.
همچنین بر اساس این طرح مصوب، کشورهای شرکت کننده در این برنامه موظف هستند اطلاعات درباره افراد مظنون به عضویت در گروه های تروریستی را با مقامات آمریکایی به اشتراک بگذارند.
مایکل مک کال  رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: این قانون باعث از بین رفتن شکاف های امنیتی خواهد شد و توانایی های ما را در مقابله با افراد خطرناک، پیش از آنکه به سرزمین ما برسند، افزایش خواهد داد.
سنای آمریکا هنوز برنامه زمانی خود را در خصوص رای دادن به این دو طرح امنیتی اعلام نکرده است.
کاخ سفید نیز حمایت خود را از افزایش سختگیری ها در خصوص برنامه لغو لزوم دریافت روادید اعلام کرده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: