ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:02 | سپتامبر28 تهران

ساخت دستگاه راديولوژی ديجيتال در اصفهان ایران

تاریخ: 07:10, 13-07-2015.

تهران. دوشنبه، 13 جولای  2015 میلادی برابر با  22 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، محققان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت دستگاه رادیولوژی دیجیتال شدند.
بنا بر این گزارش، آقای کشمیری رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: با ساخت این دستگاه سامانه های رادیولوژی آنالوگ جای خود را به رادیولوژی دیجیتال داده است.
مدیرعامل این شرکت نیز گفت: دستگاه رادیولوژی دیجیتال شامل اجزایی از جمله مولد اشعه ایکس، ژنراتور مولد اشعه ایکس، آشکارساز اشعه ایکس و مکانیک دستگاه شامل ستون و تخت است.
فرید نجات بخش، افزایش تصاویر بایگانی و سامانه های ارتباطی)پکس(، افزایش کیفیت تصاویر موثر، استفاده از تشعشع دهی کم برای تولید کیفیت بالای تصاویر اشعه ایکس را از جمله مزیت های این دستگاه برشمرد.
وی افزود: استفاده از سامانه های تشخیص خودکار، صرفه جویی در وقت، حذف فیلم رادیوگرافی و سامانه های ظهور و ثبوت و تاریکخانه، نیاز نداشتن به تکرار تصاویر مات و استفاده از مزایای پرونده الکترونیک از دیگر ویژگی های این فناوری است.
آقای نجات بخش با اشاره به اینکه این دستگاه در مدت زمان یکسال و با هزینه ای بیش از 4 میلیارد ریال ساخته شده است گفت: با دستیابی به فناوری تولید و آشکارسازی اشعه ایکس، امکان تولید تجهیزات دیگر نظیر سی تی اسکن و سی  ای آر ام  فراهم می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: