ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:06 | سپتامبر21 تهران

مذاکرات هسته اي ايران،همچنان در وقت اضافه است

تاریخ: 08:40, 10-07-2015.


تهران. جمعه، 10 جولای 2015 میلادی برابر با 19 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری مذاکره کنندگان گروه پنج به علاوه و ایران همچنان در وقت اضافه درباره پرونده هسته ای این کشور مذاکره می کنند.
مذاکرات هسته ای ایران اکنون به وقت اضافه کشیده است و این درحالی است این وقت اضافی جدید نیز فردا جمعه به پایان می رسد.
وزیران امور خارجه فرانسه،آمریکا،انگلیس و آلمان امروز با همتای ایران خود با امید دستیابی به توافق و برون رفت از مخمصه دیپلماتیک گفتگو کردند.
از آن طرف، سرگئی لاروف در نشست گروه بریکس در روسیه اعلام کرد تحریم تسلیحاتی ایران باید برداشته شود و این امر به محض آنکه امکان پذیر باشد باید انجام گیرد.
لاورف در این باره گفت روشن است توافقنامه در یک مرحله انجام نمی گیرد،بلکه چند مرحله ای خواهد بود که همه اینها نیز در وین در حال نهایی شدن است.
وزیر امور خارجه روسیه همچنین خاطر نشان کرد توافقامه هسته ای در دسترس است و به همین علت ، آماده است هر لحظه به وین بازگردد.
بنابراین گزارش وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی به وین بازگشته اند تا مذاکرات خود را در ساعات باقیمانده تا پایان روز نهم ژوئیه ادامه دهند. هدف این است که تاپایان ساعات باقیمانده از وقت امروز ، دستیابی به توافقنامه ممکن شود. چون در غیر این صورت، کنگره آمریکا به جای 30 روز ، 60 روز زمان برای بررسی هرگونه توافق احتمالی نیاز خواهد داشت که این خود می تواند کار را دشوارتر کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: