ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:07 | سپتامبر20 تهران

وزير خارجه آلمان: توافق با ايران بايد امنيت خاورميانه را تقويت کند

تاریخ: 17:37, 08-07-2015.


تهران. چهار شنبه، 8 جولای 2015 میلادی برابر با 17 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ‌فرانک والتر - اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان روز سه شنبه اعلام کرد توافق میان تهران و گروه پنج بعلاوه یک، باید باعث تقویت امنیت در خاور میانه، از جمله اسرائیل شود.
ضرب الاجل دستیابی دو طرف به توافق که پیشتر سی ام ماه ژوئن تعیین شده بود، بعدا به هفتم ماه ژوئیه تغییر پیدا کرد. سپس منابع آگاه دیپلماتیک در این باره اعلام کردند این مذاکرات ممکن است تا سیزدهم ماه ژوئیه ادامه پیدا کند.
اشتاینمایر در گفتگو با خبرنگاران گفت: «مساله این نیست که حداقل به نوعی از توافق دست پیدا کنیم، بلکه مساله دستیابی به توافقی است که به صورت همزمان، به سال ها درگیری با ایران پایان دهد و امنیت خاور میانه را نه تنها تهدید، بلکه تقویت هم بکند.»
وی افزود امنیت منطقه، «از جمله اسرائیل» باید تقویت شود.
تلاش ایران و گروه پنج بعلاوه یک برای دستیابی به توافق در حالی است که کشورهای عرب حاشیه خلیج (فارس) و اسرائیل با این موضوع مخالف هستند و تا کنون بارها اعلام کرده اند امتیازات ارائه شده به تهران توسط پنج بعلاوه یک، خاور میانه را در معرض خطر قرار می دهد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: