بازگشایی سفارت آمریکا در تهران غیرممکن نیست

تاریخ: 13:02, 09-07-2015.


تهران. پنج شنبه، 9 جولای 2015 میلادی برابر با 18 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس مجمع تشخیص نظام ایران درگفتگو با روزنامه انگلیسی گاردین گفت:توافق درباره لغو تحریمهای وضع شده علیه ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور «گام بزرگ» رو به جلویی بعد از چند دهه خصومت ازجانب آمریکاست.
بنابراین گزارش، آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد اکنون در گفتگوهای هسته ای، اگر ما آمریکای متفاوتی را مشاهده کنیم این امر تاثیر مثبتی بر عموم مردم ایران دارد و  بازگشایی سفارت آمریکا در تهران غیرممکن نیست.وی گفت لغو تحریم ها گامی عظیم خواهد بود. وی مذاکرات مستقیم با آمریکا درباره برنامه هسته ای را یک تابو توصیف کرد که شکسته شده است.
وی این اظهارات را روز سه شنبه در گفتگو با گاردین و پیش از آن گفت که مذاکرات وین میان ایران و آمریکا و شش قدرت جهانی دیگر برای سه روز دیگر تمدید شد.رفسنجانی گفت مذاکرات رو در رو بهتر از گفتگو از راه دور و از طریق رسانه ها است. وی گفت ایران به شدت جدی است اگر طرف های دیگر نیز به همان اندازه جدی باشند ما به طور قطع می توانیم به توافق برسیم. اینکه ایران به طور مستقیم با آمریکا گفتگو می کند یک حرکت خوب است و ما یک تابو را شکسته ایم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: