ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:33 | جولای02 تهران

همکاري آژانس بين المللي جايکاي ژاپن در طرح هاي توسعه قشم

تاریخ: 18:05, 02-07-2015.


تهران. پنج شنبه، 2 جولای 2015 میلادی برابر با 11 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، آژانس بین المللی جایکای ژاپن در طرح های توسعه قشم همکاری می کند.
بنابراین گزارش، مدیرکل برنامه ریزی و بودجه منطقه آزاد قشم در ایران گفت: این آژانس با انجام مطالعات و اجرای طرح های توانمندسازی در غرب جزیره قشم درصدد اجرای توسعه متوازن در قشم است.
بنی عامریان افزود: قرارداد همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و آژانس جایکا هفته گذشته نهایی شده و بسترهای اجرای این طرح در حال فراهم شدن است.
وی از مهمترین کمک های آژانس جایکا در طرح های همکاری مشترک را آموزش به کارشناسان و انتقال دانش فنی اعلام کرد.
مدیرکل برنامه ریزی و بودجه منطقه آزاد قشم گفت: طرح جامع توسعه پایدار جامعه محور در جزیره قشم با اولویت حوزه محیط زیست و با هدف توسعه متوازن جزیره، بهره مندی جوامع محلی غرب جزیره از توسعه پایدار و حذف شکاف اجتماعی و اقتصادی در این بخش اجرا می شود.
بنی عامریان افزود: این مطالعات و اقدامات در چهار بخش گردشگری، شیلات، فاضلاب و مدیریت پسماند جامد به مدت سه سال از آبان امسال آغاز می شود.
وی گفت: موسسه جایکا فعالیت های خود را در کشورهای کمتر توسعه یافته و در حال توسعه پیگیری می کند و از حدود 40 سال پیش تاکنون طرح های مشترک خود را در ایران آغاز کرده است

به اشتراک گذاشتن اخبار: