ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:00 | سپتامبر23 تهران

اتحاديه اروپا برای وقت دادن به مذاکرات با ايران، تعليق تحريم ها را تمديد کرد

تاریخ: 04:32, 01-07-2015.

تهران. چهارشنبه، 1 جولای 2015 میلادی برابر با 10 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اتحادیه اروپا روز سه شنبه تعلیق برخی تحریم های خود علیه ایران را تا هفت روز به تعویق انداخت تا  به مذاکرات ایران وقت بیشتری دهد.
این تحریم ها ژانویه 2014 به نشانه اعلام حسن نیت در چارچوب گفتگوها به تعویق افتاد.
شورای اروپا در بیانیه ای اعلام کرد تعلیق تحریم ها تا هفتم ژوئیه به تعویق افتاد  تا وقت بیشتری به مذاکرات داده شود و طرفین به توافقی دراز مدت برای مسئله هسته ای ایران دستیابی پیدا کنند.
گروه پنج به علاوه یک (آمریکا، چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آلمان ) و ایران بیش از 20 ماه است در گفتگوهای فشرده ای متعهد شده اند ولی ضرب الاجل های آن بارها به تعویق افتاده است.
اتحادیه اروپا نیز هربار تعلیق بخشی از تحریم های خود را تمدید کرده است تا با جدول زمانی مذاکرات منطبق شود.
در توافق نهایی- که طرفین امیدوارند در روزهای آینده به آن دستیابی پیدا کنند- قرار است ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران در قبال لغو تحریم های بین المللی که اقتصاد این کشور را تحت تأثیر قرار داده است تضمین شود.
تحریم های تعلیقی اتحادیه اروپا بخش های کلیدی اقتصاد ایران مانند تولیدات پتروشیمی، تجارت طلا و فلزات گرانبها و مبادلات مالی این کشور را دربرمی گیرد.
این انعطاف اتحادیه اروپا در پاسخ به تعهد تهران برای توقف بخشی از فعالیت های هسته ای خود تحت نظارت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت می گیرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: