رئیس جمهور الجزایر به ایران سفر می کند

تاریخ: 10:13, 30-06-2015.

تهران. سه شنبه، 30 ژوئن 2015 میلادی برابر با 9 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر نیروی ایران که در صدر هیئتی برای تسلیم دعوت رسمی رئیس جمهور این کشور از همتای الجزایری برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز در تهران به الجزایر سفر کرده است در اولین روز ورود به این کشور با رئیس جمهور الجزایر دیدار و دعوت کتبی آقای روحانی را تسلیم وی کرد.
بنابراین گزارش، در این ملاقات که با حضور رمطان لعمامره وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی و صالح خبری وزیر انرژی و رضا عامری سفیر ایران در الجزایر انجام شد بوتفلیقه رئیس جمهور این کشور ضمن تشکر از دعوت رئیس جمهور و آرزوی موفقیت در برگزاری هرچه بهتر این اجلاس خاطرنشان کرد: الجزایر در بالاترین سطح ممکن در این نشست حضور خواهد یافت.
آقای بوتفلیقه با اشاره به کاهش قیمت نفت و آثار اقتصادی آن خاطرنشان ساخت که دو کشور باید همکاری و رایزنی خود را در این خصوص تقویت و استمرار بخشند.
وی با پرداختن به تحولات منطقه، بر ضرورت توقف خشونت و درگیری و جلوگیری از خونریزی جهت برقراری شرایط صلح و ثبات و استقرار تاکید کرد.
بوتفلیقه افزود: دامن زدن به جنگ های طایفه ای و مذهبی را توطئه دشمنان برای به هم زدن امنیت کشورها دانست و بر موضع الجزایر در مخالفت با هرگونه دخالت خارجی تاکید کرد.
رئیس جمهور الجزایر روابط سیاسی دوجانبه میان تهران و الجزیره را خوب و قوی توصیف کرد و آمادگی دولت الجزایر را برای تقویت مناسبات اقتصادی اعلام کرد.
چیت چیان وزیر نیروی ایران نیز ضمن تشریح مواضع ایران در زمینه تحولات منطقه ای و بین المللی و اعلام آمادگی برای استمرار رایزنی ها در خصوص قیمت نفت، با اشاره به عدم رشد روابط اقتصادی در کنار سطح خوب روابط سیاسی، خواستار رفع برخی مشکلات اجرایی در توسعه روابط اقتصادی دوجانبه و کمک به حضور بیشتر شرکت های ایرانی در الجزایر شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: