ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:49 | مه01 تهران

فیلم های ایرانی در ایتالیا به نمایش در می آیند

تاریخ: 05:36, 29-06-2015.

تهران. دوشنبه، 29 ژوئن 2015 میلادی برابر با  8 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، 4 فیلم کلاسیک و مرمت شده سینمای ایران در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم ایل چینما ریترواتو در بولونیای ایتالیا به نمایش درمی آید.
بنابراین گزارش به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، برای اولین‌بار، فیلم‌خانه ملی ایران با آثار مرمت شده تازه‌اش، فیلم های گاو از داریوش مهرجویی، اون شب که بارون اومد از کامران شیردل، به همراه نسخه های جدید از فیلم های شب قوزی و یک اتفاق ساده درجشنواره بین المللی فیلم ایل چینما ریترواتو، حضور دارد.
این جشنواره به دلیل اهمیت جهانی که در نمایش آثار مرمت شده و تازه کشف شده تاریخ سینما و مشارکت جمعی مهم‌ترین آرشیوهای فیلم دنیا را دارد، لقب بهشت سینما دوستان و جشنواره کن سینمای کلاسیک را گرفته است.
طبق یادداشت‌های کاتالوگ 360 صفحه‌ای جشنواره، مرمت نگاتیوهای اصل دو فیلم ایرانی از طریق دیجیتال و با سرمایه‌گذاری فیلمخانه ملی ایران در شرکت پیشگامان سینمای آریا در ایران انجام شده است.
این مرمت، در مورد مستند کامران شیردل، (اون شب که بارون اومد)  به خاطر صدمه دیدن نگاتیوهای اصل فیلم در مرحله ظهور، در لابراتوار با دشواری‌های خاص خود همراه بوده است.
به گفته متخصصان، هر دو فیلم مرمت شده ایرانی با استانداردهای بین‌المللی انطباق دارند و نمونه‌های خوبی از حفظ میراث سینمایی یک کشور هستند.
در این جشنواره ، 427 فیلم نمایش داده می‌شود و جشنواره در شش سینما برگزار می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: