ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:51 | جولای07 تهران

گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی ایران و ویتنام

تاریخ: 03:52, 26-06-2015.

تهران. جمعه، 26 ژوئن 2015 میلادی برابر با 5 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ویتنام همکاری های اقتصادی، فرهنگی و علمی خود را با اصفهان توسعه می دهد .
بنابراین گزارش، سفیر ویتنام در ایران در دیدار با استاندار اصفهان گفت: در 4 ماه گذشته شش بار به اصفهان آمده ام و برای توسعه روابط در بخش گردشگری وتوریسم با مسئولان اصفهان به توافقاتی دست یافته ایم.
آقای نگوین هونگ تک افزود: در این سفر با قابلیت های گردشگری شهر محمد آباد اصفهان آشنا شدم.
وی گفت: همچنین در این سفر تفاهم نامه ای با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان امضا شد که بر اساس آن دانشجویان ویتنامی در این دانشگاه در رشته زبان فارسی تحصیل خواهند کرد.
وی از استاندار خواست تا مقدمات خواهرخواندگی اصفهان با یکی از شهرهای ویتنام را فراهم کند تا روابط فرهنگی و اقتصادی دو کشور با سرعت بیشتری توسعه یابد.
استاندار اصفهان هم دراین دیدار گفت: ویتنام این قابلیت را دارد تا با سرمایه گذاری در بخش اقتصادی تعامل خوبی را با اتاق بازرگانی اصفهان برگزار کند.
آقای زرگر افزود: تبادل گردشگر و برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در کشور ویتنام و پذیرش دانشجویان ویتنامی در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی از دیگر محورهای مورد گفتگو بوده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: