ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:41 | جولای02 تهران

چين خواستار توافق در باره برنامه هسته ای ایران پيش از پایان ضرب الاجل شد

تاریخ: 06:08, 25-06-2015.

تهران. پنج شنبه، 25 ژوئن 2015 میلادی برابر با 4 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، چین از تمامی طرف‌های مذاکره در خصوص برنامه هسته‌ای ایران خواست برای به دست آوردن  یک توافق فراگیر تا پیش از رسیدن به ضرب‌الاجل 30 ژوئن (9 تیر) عزم بیشتری از خود نشان دهند.
بنابراین گزارش، وانگ مین، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل گفت: پکن امیدوار است که تمامی طرف‌ها به نگرانی‌های به حق در این باره توجه و آن‌ها را برطرف کنند، از مداخله بپرهیزند و برای حصول یک توافق فراگیر بر سر برنامه هسته‌ای ایران طبق برنامه زمان بندی شده یک تصمیم سیاسی به موقع اتخاذ کنند.
وانگ که در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (ان پی تی) صحبت می‌کرد افزود: تهران و گروه 1+5 با برگزاری مذاکرات فشرده برای تهیه متن توافق‌نامه‌ی نهایی یک اراده سیاسی قوی برای به دست آمدن توافق جامع زودهنگام از خود نشان دادند.
وانگ حصول تفاهم مشترک بین ایران و گروه 1+5 بر سر برنامه هسته‌ای تهران در لوزان سوئیس در 2 آوریل را یک پیروزی مهم توصیف کرد و اضافه کرد، این تفاهم مشترک پایه و اساس محکمی برای یک توافق فراگیر خواهد بود. این مقام چینی همچنین تاکید کرد پکن همچنان به ایفای نقش جدی در مذاکرات ادامه می‌دهد و به منظور حصول یک راه‌حل فراگیر، بلندمدت و کامل برای مساله‌ هسته‌ای ایران به طور خستگی ناپذیری فعالیت خواهد کرد.
وانگ ادامه داد: چین به عنوان یکی از طرف‌های مهم مذاکرات با اتخاذ یک موضع منصفانه و هدفمند همواره نقش مثبتی در راستای حرکت رو به جلوی این گفتگو‌ها ایفا کرده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: