ابراز امیدواری ایران به برقراری آتش بس در یمن

تاریخ: 04:21, 25-06-2015.

تهران. پنج شنبه، 25 ژوئن 2015 میلادی برابر با 4 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: امیدواریم در ماه مبارک رمضان آتش بس در یمن برقرار شود زیرا ادامه حملات به هیچ وجه قابل پذیرش نیست .
بنابریان گزارش، افخم در نشست خبری در خصوص تحولات یمن افزود: در اینکه راه حل موضوع یمن، سیاسی است هیچ تردیدی نیست و موضوع یمن هیچ راه حل دیگری ندارد.
وی گفت: این را به عنوان یک اصل اساسی اعلام کردیم و معتقدیم مسئله یمن از طریق سازو کار سیاسی قابل حل است .
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود:  باید همه تلاش ها معطوف به این مسیر شود و با وجود اینکه نشست اخیر ژنو نتیجه ای نداشت باید به این تلاش ها ادامه داده شود .
افخم گفت: تلاش ها برای گفتگو و تشویق گروه های مختلف برای نشستن کنار هم برای حل و فصل موضوع باید تقویت شود .
وی افزود:  ما خواهان ادامه تلاش ها برای تنظیم گفتگوهای بعدی هستیم و در این مسیر گفتگوهایی با نماینده ویژه دبیرکل داشتیم و به تلاش ها در ابعاد مختلف که امکان پذیر است و کانال های دیپلماتیک ادامه می دهیم.
افخم گفت:  باید گفتگو تشویق شود و اگر در مرحله ای ساز و کارهای پیش بینی شده نتوانست نتیجه ای در بر داشته باشد نباید ناامید شد و باید ادامه یابد .
وی افزود:  متاسف هستیم که به درخواست های متعدد برای توقف حملات و آتش بس در یمن بی توجهی شد .
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: انتظار می رفت با آغاز ماه مبارک و ایام روزه داری برای همه مسلمان آتش بس صورت می گرفت و از بعد انسانی این آتش بس نشانه مثبت و حسن نیتی بود برای اینکه بشود فضای مناسب برای گفتگوی سیاسی را فراهم کرد.
افخم افزود:  امیدواریم تا در این ماه هستیم آتش بس برقرار شود، ادامه حملات به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، حمله به مردم بی گناه یمن و روزه داران یمنی قابل پذیرش نیست تلاش ها باید ادامه یابد و موضوع یمن به کانال سیاسی از طریق گفتگو هدایت شود .

به اشتراک گذاشتن اخبار: