ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:11 | مه17 تهران

ابراز امیدواری دبیر کل سازمان ملل به توافق هسته ای با ایران

تاریخ: 09:58, 24-06-2015.

تهران. چهارشنبه، 24 ژوئن 2015 میلادی برابر با 3 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: نیاز است توافق (هسته ای با ایران) با روحیه انعطاف پذیری و مصالحه کامل شود.
بنابراین گزارش، بان کی مون در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار درباره احتمال توافق با ایران گفت: من توانستم دیدار کوتاهی با ظریف وزیر امور خارجه ایران داشته باشم. ما در یک هواپیما در حال پرواز بودیم و من از این فرصت استفاده کردم.
وی گفت: ما در حال همکاری نزدیک با او(ظریف) در این زمینه هستیم.رسیدن به توافق تا سی ام ژوئن مسئله بسیار حیاتی است. من ظریف وزیر امور خارجه ایران و موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا را بسیار ترغیب می کنم تا همه تلاش های ممکن را به کار بندند. من از نمایندگان پنج به علاوه یک می خواهم بیشترین تلاش خود را برای رسیدن به توافق به کار بندند. نیاز است توافق با روحیه انعطاف پذیری و مصالحه کامل شود تا بتوانیم این مسئله را به صورت کامل حل کنیم.
وی درباره گفتگو با ظریف گفت: وی بسیار مصمم بود تا این مذاکرات به پایان برسد. البته وی به روزهای بسیار دشوار باقیمانده و روند بسیار دشوار مذاکرات اذعان داشت.
بان کی مون گفت: من امیدوارم این توافق صورت گیرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: