ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:07 | مه16 تهران

ایران: تهدید علیه افغانستان تهدید علیه ایران و کل منطقه است

تاریخ: 06:42, 23-06-2015.

تهران. سه شنبه، 23 ژوئن 2015 میلادی برابر با 2 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نمایندگى ایران در سازمان ملل هرگونه همکاری با گروه هاى تروریستى موجود در افغانستان را محکوم و تاکید کرد: این نوع تحرکات در تضاد با استقرار صلح در افغانستان است.
بنابراین گزارش، سفیر و معاون نماینده ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت با موضوع وضع افغانستان، با اشاره به حملات تروریستی طالبان ضد مردم این کشور از جمله حمله اخیر به ساختمان مجلس در کابل، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری صلح، ثبات، امنیت و توسعه اقتصادی و اجتماعی در افغانستان حمایت مى کند و امنیت افغانستان را با امنیت مرزهای خود یکسان می داند.
غلامحسین دهقانى افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت افغانستان تغییر نکرده و نخواهد کرد و ما مطمئنیم که دولت وحدت ملی در این کشور آمادگی لازم را برای رویارویی با چالش های موجود در راه رسیدن به صلح و توسعه دارد و ایران نیز در این خصوص از هرگونه کمکی دریغ نخواهد کرد.
وی با اشاره به گزارش دبیرکل این سازمان درباره افغانستان گفت: متاسفانه این گزارش از رو به وخامت گذاشتن اوضاع امنیتی در افغانستان حکایت دارد به طوریکه میزان حملات مسلحانه شش درصد و اعمال خشونت چهل و پنج درصد نسبت به دو سال گذشته افزایش داشته است و این آمار و ارقام باعث نگرانی همه ما در منطقه و ماورای آن است.
دهقانى افزود: همانطور که در گزارش دبیرکل سازمان ملل هم اشاره شده است، نا امنی، بی ثباتی و فقر همچنان بستر لازم را برای فعالیت گروه های خشن افراطی مثل طالبان، القاعده و اخیراً داعش و سایر تروریست های خارجی در افغانستان فراهم کرده است.
وى با اشاره به رشد فعالیت های تروریستی بر اساس گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل گفت: از نظر جمهوری اسلامی ایران، فعالیت های افراطیون خشونت طلب در افغانستان نه تنها تهدیدی ضد ایران بلکه تهدید علیه همه منطقه محسوب می شود.
سفیر و معاون نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد: ایران همواره حملات گروه های تروریستی و همچنین هرگونه همکاری با این گروه ها را محکوم کرده زیرا معتقد است این نوع تحرکات در تضاد با استقرار صلح در افغانستان است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: