وزیر خارجه آلمان: به توافق با ایران نزدیک شدیم

تاریخ: 05:53, 23-06-2015.

تهران. سه شنبه، 23 ژوئن 2015 میلادی برابر با 2 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، فرانک والتر اشتاینمایر با بیان اینکه در یک سال گذشته به اندازه نه سال گفتگو درباره موضوع هسته ای ایران پیشرفت داشته ایم، خاطر نشان کرد: البته این به معنای دستیابی به توافق نیست بلکه باید تلاش های خود را بر این مساله متمرکز کنیم و بر اساس چارچوب های تعیین شده در لوزان به نتیجه برسیم و به نظر من این شدنی است.
بنابراین گزارش، وزیر امور خارجه آلمان افزود: لازمه رسیدن به توافق این است که ایران کماکان به شکل سازنده به مذاکرات ادامه بدهد و سعی نکند با درپیش گرفتن مسیر دیگری، از آن طفره برود.
وی درباره نشست وزرای خارجه کشورهای پنج به علاوه یک با وزیر امور خارجه ایران هم گفت: الان نمی توانم تاریخ دقیق این نشست را اعلام کنم اما از آنجایی که برای روزهای پایانی این ماه تصمیم به برگزاری این نشست داشتیم امیدواریم در روزهای آینده برگزار شود.
اشتاینمایر همچنین ابراز امیدواری کرد در روزهای آینده دو طرف درباره مسایل کلیدی باقی مانده و موانعی که در نگارش متن توافق نامه وجود دارد به نتیجه برسند.


به اشتراک گذاشتن اخبار: