آمریکا از ایران خواست نگرانی های جامعه بین المللی را برطرف کند

تاریخ: 02:11, 23-06-2015.

تهران. سه شنبه، 23 ژوئن 2015 میلادی برابر با 2 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی کاخ سفید گفت، ایران نگرانی های گسترده جامعه بین المللی درباره ابعاد نظامی احتمالی برطرف کند.
بنابراین گزارش، جاش ارنست گفت: ما همواره گفتیم و تاکید خواهیم کرد، ایران نگرانی های گسترده جامعه بین المللی درباره ابعاد نظامی احتمالی برنامه خود را برطرف کند تا ما اطمینان یابیم همه مسیرهای ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای قطع شده است. و این نیاز به این است که ایران همکاری کند.
ما درباره این که انتظارات ما چه چیزی است به صورت روشن گفته ایم و دقیقاً در این باره در توافق سیاسی که در اوایل آوریل به آن رسیدیم بیان شده است. بنابراین ما تاکید خواهیم کرد که ایران این نگرانی ها را رفع کند و مهمتر این که تبعیت آنها از توافق که همه مسیرهای آنها برای رسیدن به سلاح هسته ای را می بندد، مورد راستی آزمایی قرار گیرد.
سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: ما بر مهلت تعیین شده که سی ام ژوئن است، متعهد هستیم. همزمان ما اذعان می کنیم مهلت قبلی برای اتمام مذاکرات سیاسی سی ویکم مارس بود و هیچ چیز تا دوم آوریل اعلام نشد. بنابراین مهلت تعیین شده پا برجا است اما شاید نیاز به تعیین زمان کوتاه مدت برای اتمام توافق باشد اما در حال حاضر ما همچنان انتظار داریم این کار را تا سی ام ژوئن انجام دهیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: