ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:18 | جولای03 تهران

تمجید شیوخ عشایر عراقی از ایران

تاریخ: 05:12, 22-06-2015.

تهران. دوشنبه، 22 ژوئن 2015 میلادی برابر با  1 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، شماری از شیوخ عشایر عراقی در گفتگو با خبرنگاران از نقش ایران در عراق در مقابله با تروریسم تمجید کردند.
بنابراین گزارش هیئتی از عشایر الانبار عراق با دیدگاهی روشن و گرایشی مشخص که هدف مشترک مردم عراق برای ریشه کن کردن تروریسم در این کشور است به ایران سفر کردند. این شیوخ عراقی در واقع به سیاست های دشمنان تهران که سعی در ارائه چهره ای مخدوش از ایران دارند توجه نمی کنند.
شیخ فیصل العسافی از شیوخ الانبار عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش فعالی در مبارزه با تروریسم در مناطق آزاد شده نظیر دیاله و صلاح الدین و جرف النصر داشته است. ما عشایر عراقی هیئتی تشکیل دادیم و به جمهوری اسلامی ایران سفر کردیم. ایران از حکومت عراق در جنگ با تروریسم در مناطق غربی و خصوصاً آزاد سازی استان الانبار پشتیبانی کرده است.
شیخ عبدالله الدلیمی یکی از شیوخ عشایر الانبار گفت: مردم عراق با شجاعت از سرزمین و شرافت خود دفاع خواهند کرد و ان شاء الله که عراق با همت مردم این کشور یکپارچه و متحد باقی خواهی ماند.
شیخ مؤید الحمیشی از شیوخ عشیرة البودیاب گفت: مسئولان جمهوری اسلامی ایران اقدامات خوبی برای پشتیبانی از ما در این جنگ از طریق دولت عراق انجام دادند. ما آمادگی داریم دوشادوش هموطنان مان در بسیج مردمی که دیاله و صلاح الدین را با قهرمانی های خود آزاد کرده اند بجنگیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: