ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:20 | جولای03 تهران

قائم مقام وزیر علوم ایران سفر هیات دانشگاهی آمریکا را روالی معمولی خواند

تاریخ: 04:48, 22-06-2015.

تهران. دوشنبه، 22 ژوئن 2015 میلادی برابر با  1 تیر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل گفت: سفر هیئتی از دانشگاه های آمریکا به ایران در راستای گسترش ارتباطات دانشگاهی بوده است.
بنابراین گزارش، حسین سالار آملی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه سفر هیئت های دانشگاهی روالی معمول است افزود: این دیدارها در گسترش روابط علمی میان دو کشور و همچنین آشنایی با دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران موثر است.
وی با اینکه هر هفته تعدادی از این گونه سفرها داریم گفت: در هفته های اخیر هیئت هایی دانشگاهی از چین و ایتالیا نیز به ایران سفر کرده اند.
سالار آملی افزود: با توجه به دستاوردهای علمی ایران بسیاری از دانشگاه های خارجی خواهان همکاری های علمی و تحقیقاتی با دانشگاه های ایران هستند.
وی تاکید کرد: این هیئت دیداری با وزیر علوم نداشتند چون در سطح وزیر نبودند.
پایگاه اینترنتی مرکز توسعه بین المللی دانشگاه ایالتی بال آمریکا اعلام کرده بود هیئتی از نمایندگان آموزش عالی آمریکا در روزهای ششم تا دوازدهم ژوئن (16 تا 22خرداد) از ایران دیدن کرده اند.
براساس بیانیه این پایگاه این دیدار به منظور افزایش همکاری دانشگاهی آمریکا و ایران بین نمایندگان دانشگاه های بال، پیتزفِر کالج، راتگِرز، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه ایالتی وین با اعضای هیئت علمی سیزده دانشگاه و موسسه تحقیقاتی در تهران، شیراز و اصفهان انجام شده است.
مسئولان وزارت علوم پیش از این از ورود این افراد به کشور اظهار بی اطلاعی کرده بودند و سفر این هیئت و دیدار آن ها با روسای دانشگاه های ایران در سکوت خبری انجام شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: