ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:59 | ژوئن30 تهران

کری برای توافق با ایران تا سی ام ژوئن خود را متعهد می داند

تاریخ: 06:30, 19-06-2015.

تهران. جمعه، 19 ژوئن 2015 میلادی برابر با 29 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: وزیر خارجه آمریکا هیچ تغییری در ضرب الاجل پایان ژوئن نداده و همچنان تلاش می کند تا تاریخ مذکور به توافق جامع با ایران دست یابد.
بنابراین گزارش، کربی در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا از جان کری وزیر خارجه خواسته است که اگر مذاکرات بیشتر، می تواند به توافق بهتر منجر شود، ضرب الاجل سی ام ژوئن را مورد بازنگری قرار دهد،گفت: من دقیقاً همان چیزی را امروز به شما می گویم که دیروز گفتم و آن است که ما هنوز بر روی سی ام ژوئن تمرکز کرده ایم. جان کری هیچ تغییری در این موضوع نداده است و او هنوز خود را متعهد می داند که این توافق تا ضرب الاجل سی ام ژوئن حاصل شود و هیچ تغییری در این موضوع مشاهده نمی شود.
این سخنگو در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری درباره اظهارات اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره مذاکرات اتمی با ایران و تعبیرهای صورت گرفته از آن گفت: ما به طور شفاف درباره این موضوع صحبت کرده ایم که هیچ تغییری در سیاست ما در رابطه با بعد نظامی احتمالی برنامه اتمی ایران صورت نگرفته است.همانطور که دیروز هم گفتم جان کری وزیر خارجه اعلام کرد که ما بر روی تاریخ خاصی در گذشته اشاره نداریم، وزیر خارجه هرگز نگفته بود که مسائل مربوط به گذشته و حال بعد نظامی اتمی آنها مسئله دار نیست. البته که سوالات زیادی در رابطه با این موضوع وجود دارد و این موضوع سبب شده است که ما هم اکنون بر سر میز مذاکره باشیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: