نرخ ارز در ایران تک نرخی می شود

تاریخ: 02:30, 19-06-2015.

تهران. جمعه، 19 ژوئن 2015 میلادی برابر با 29 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس کل بانک مرکزی ایران تک نرخی شدن ارز از برنامه های این نهاد اعلام کرد و گفت:  
بنابراین گزارش، ولی الله سیف افزود: بانک مرکزی ایران خود را برای تک نرخی کردن ارز پس از گذار از تحریم ها آماده کرده است.
رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت: یکی از برنامه های ما با به نتیجه رسیدن تفاهم مقوله یکسان سازی نرخ ارز است که برنامه های آن نیز آماده است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: تک نرخی کردن ارز برای دولت قطعی است اما اجرای آن بستگی به شرایط بین المللی دارد و این اقدام در حالی انجام خواهد شد که نقل و انتقالات ارزی به سهولت انجام شود.
رئیس کل بانک مرکزی پیش از این هم گفته است: برای حضور گسترده تر شرکت های ایرانی در بازارهای جهانی و نیز حضور شرکت های خارجی در ایران، برخورداری از یک نظام پولی و مالی قوی یک ضرورت جدی است و بانک مرکزی و مجموعه اقتصادی دولت به این موضوع اهتمام ویژه دارد.
سیف از اراده بانک مرکزی برای تک نرخی کردن نرخ ارز در آینده نزدیک خبر داد و افزود: شواهد و قراین و بررسی های کارشناسی نشان می دهد که امکان حرکت به سمت تک نرخی کردن ارز وجود دارد و این سیاست در موقع مقتضی عملی خواهد شد.
وی گفت: این اقدام بسیار مهم و ضروری است و البته پیش نیاز آن برقراری ارتباطات بانکی بین المللی کافی و امکان مانور بانک مرکزی نسبت به جابجایی منابع ارزی خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: