شیوع انفلوانزای مرغی در یک روستای ایران

تاریخ: 03:51, 18-06-2015.

تهران. پنج شنبه، 18 ژوئن 2015 میلادی برابر با 28 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی ایران از شیوع آنفلوانزای مرغی در روستایی در استان مازندران خبر داد.
بنابراین گزارش، محمد یوسفی در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران، با اشاره به اینکه آنفلوانزای حاد پرندگان در دو واحد مرغداری سنتی در روستایی در مازندران گزارش شده است، افزود: شیوع آنفلوانزا در مرغداری های این روستا خیلی حاد نیست و بیماری در مرغ های محلی گزارش شده است.
وی افزود: بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی ایران، آنفلوانزای حاد پرندگان در هیچ کدام از مرغداری های صنعتی استان مازندران مشاهده نشده و این بیماری فقط محدود به مرغ های بومی این روستا است.
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی ایران افزود: سازمان دامپزشکی کشور به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری که از نوع آنفلوانزای "اچ5ان1" است این روستا را در شرایط قرنطینه قرار داده و به شدت تحت نظارت و مراقبت است.
یوسفی گفت: سازمان دامپزشکی ایران برای جلوگیری از شیوع بیماری در اطلاعیه ای فروش مرغ زنده بومی را در بازارچه های محلی و روستایی ممنوع کرده است.
وی افزود: مرغ های صنعتی که در مرغداری های مدرن و کشتارگاه های صنعتی کشتار و به بازار عرضه می شود، هیچ گونه مشکل بهداشتی و بیماری ندارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: