ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:51 | اکتبر10 تهران

استقبال چشمگير شرکت‌های خارجي برای سرمايه گذاری در ايران

تاریخ: 05:21, 17-06-2015.

تهران. چهارشنبه، 17 ژوئن 2015 میلادی برابر با 27 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران با استقبال قابل توجه شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در این کشور مواجه است که همه منتظر لغو تحریم‌ها هستند.
بنابراین گزارش، سخنگوی دولت ایران، ادامه نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاران تأکید کرد: ما در پی لغو تحریم‌ها هستیم اما با حفظ حقوق ملت ایران.
محمدباقر نوبخت، گفت: ما با چین قراردادهایی داریم و حتی برای انتقال پولمان، برخی کشورها آمادگی همکاری دارند و خیلی از کشورها نیز همکاری ندارند که ما این را در قراردادها در نظر می‌گیریم.
نوبخت افزود: در این ماه وزیر هماهنگی امور اقتصادی اندونزی در صدر هیئت بلندپایه برای افزایش ارتباطات اقتصادی به ایران آمد که به غیر از موضوع خرید نفت، ساخت یک پالایشگاه و یک نیروگاه در کشورشان را از شرکت مپنا خواستار شدند.
سخنگوی دولت گفت: درخصوص عراق نیز موضوع تأمین بخشی از منابع از طریق صادرات کالا از ایران به این همسایه غربی در حال پیگیری است .
وی افزود: پیرو مذاکراتی که انجام شده است به زودی از کشوری اروپایی هیئتی بلندپایه به ایران خواهد آمد که اینها نشان می دهد با وجود تحریم ها که سختی آن را احساس می‌کنیم با تدبیر و مدیریت فضا را به گونه‌ای پیش می‌بریم که از همه ظرفیت‌ها برای کشورمان بهره‌مند شویم.
نوبخت در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص محتوای نامه رئیس دفتر رئیس جمهور به دستگاه‌ها گفت: در این نامه از دستگاه‌ها خواسته شده است گزارش فعالیت هایشان را به رئیس جمهور منعکس کنند تا در زمان‌های لازم، مناسبت‌هایی مانند24 خرداد یا در نشست های خبری تبیین شود.
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اعلام آمادگی نیروی انتظامی برای تشکیل پلیس اقتصادی اظهار داشت: از وزیر امور اقتصادی و دارایی دعوت می کنیم که دیدگاهش را در این باره بیان کند، چون این موضوع هنوز در دولت مطرح نشده، ممکن است در وزارت اقتصاد طرح شده باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: