ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:15 | جولای05 تهران

روستاهای ایران از اینترنت برخوردار خواهند شد

تاریخ: 05:31, 16-06-2015.

تهران. سه شنبه، 16 ژوئن 2015 میلادی برابر با 26 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تمام روستاهای بیش از 10 خانوار ایران تا پایان سال 95 از اینترنت بهره مند خواهند شد.
بنابراین گزارش، وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران دیروز در نشست خبری در زاهدان گفت: مناقصه واگذاری خطوط اینترنت به بخش خصوصی برای برخوردار شدن 25 هزار روستای بیش از 10 خانوار ایران از اینترنت به ارزش 400 میلیارد تومان برگزار شده است.
واعظی افزود: هم اکنون 95 درصد روستاهای بیش از 20 خانوار کشور از نعمت اینترنت برخوردارند.
وی همچنین گفت: با هدف بهبود وضعیت ارتباطی روستاها در سیستان و بلوچستان، علاوه بر بودجه اختصاصی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان ها، بودجه ای ویژه به این استان تعلق می گیرد.
وزیر ارتباطات و فن آوری افزود: در سیستان و بلوچستان فقط شهر زاهدان به نسل سه تلفن همراه مجهز است که برخورداری تمام نقاط استان از نسل سه و چهار تلفن همراه از اولویت های دولت ایران است.
واعظی همچنین با اشاره به ارائه تسهیلات شعب پست بانک در روستاها و نقاط شهر ی سیستان و بلوچستان گفت: این بانک همچنین می تواند از ارائه ایده های برتر فناوری اطلاعات با هدف اشتغالزایی، حمایت کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: