ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:40 | مه18 تهران

سفر وزیر راه و شهرسازی ایران به پاریس

تاریخ: 05:21, 15-06-2015.

تهران. دوشنبه، 15 ژوئن 2015 میلادی برابر با  25 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر راه و شهرسازی ایران به دعوت مسئولان وزارت حمل و نقل فرانسه، به پنجاه و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوانوردی بورژه (حومه پاریس) می رود که از امروز به مدت هفت روز و با حضور 2250 شرکت برگزار می‌شود.
بنابراین گزارش، حدود 120 فروند از جدیدترین هواپیماهای غیرنظامی و نظامی جهان در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته می‌شود که بعضی از آنها نمایش پروازی روزانه نیز خواهند داشت.
آقای آخوندی گفت: مذاکره با عرضه‌ کنندگان درجه یک ناوگان هوایی جهان برای فروش هواپیما به ایران و دعوت سرمایه‌ گذاران خارجی برای مشارکت در توسعه فرودگاه‌های ایران از مهمترین اهداف حضور ایران در این نمایشگاه است.
وی افزود: از 10 سال گذشته سرمایه ‌گذاری جدیدی در بخش تجهیزات ناوبری هوانوردی صورت نگرفته است و سیستم‌های ناوبری ایران در بخش هوانوردی، فضا و فرودگاه‌هایی به نوسازی جدی نیاز دارد و برای رسیدن به سطح مدرن جهانی، میلیون‌ها دلار سرمایه گذاری جدید در این بخش ضرروی است.
وزیر راه و شهرسازی ایران با بیان اینکه تحولات بسیار زیادی در حوزه فناوری و تجهیزات ناوبری هوانوردی در جهان رخ داده است ،‌ اظهار داشت: متاسفانه سرمایه گذاری جدیدی در ایران برای این بخش صورت نگرفته است و با توجه به اینکه نسل جدید هواپیماها و ایجاد نسل جدید فرودگاه‌ها در جهان فعال است ما هم به تجهیز و توسعه سیستم‌های ناوبری نیاز داریم.
آخوندی درباره نمایشگاه بین‌المللی هوایی در پاریس نیز گفت: در این نمایشگاه بین المللی چندین بازدید و سخنرانی برای فعالان اقتصادی که از سراسر جهان در این نمایشگاه حاضر می شوند خواهیم داشت و در جریان آخرین وضعیت امکانات و ظرفیت‌های جدید بخش هوانوردی دنیا قرار خواهیم گرفت تا فضای سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی جهان در ایران فراهم شود.
وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و محدویت‌های بین المللی علیه ایران گفت: پیش از مذاکرات بین المللی ایران در حوزه سیاست خارجی چنین فضایی برای دعوت و حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این نوع نمایشگاه‌ها وجود نداشت و حضور ایران در این فضا می‌تواند چشم اندازی برای ایران و سایر فعالان اقتصادی جهان در شرایط پس از تحریم باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: