ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:03 | مه18 تهران

نتانیاهو قدرت های جهان را به تسلیم در برابر ایران متهم کرد

تاریخ: 04:55, 15-06-2015.


تهران. دوشنبه، 15 ژوئن 2015 میلادی برابر با  25 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در حالی که تهران با درخواست ها برای تشدید بازرسی های سازمان ملل مخالفت می کند، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز یک شنبه قدرت های جهان را به افزایش ارائه امتیازات به ایران به منظور دستیابی به یک توافق تا سی ام ماه ژوئن برای محدود کردن برنامه هسته ای این کشور متهم کرد.
بنابراین گزارش، نتانیاهو اعلام کرده توافق نامه ای که در دست تهیه است، ایران را از ابزار ساخت بمب هسته ای محروم نخواهد کرد و در عین حال تحریم هایی را کاهش خواهد داد که می تواند به این کشور برای حمایت مالی از مبارزان متحد خود در منطقه کمک کند.
نتانیاهو خطاب به اعضای کابینه خود در سخنانی که روز یکشنبه پخش شد، اعلام کرد: متاسفانه، گزارش هایی که از طرف قدرت های جهان می آید، به سرعت گرفتن امتیازات ارائه شده توسط آنها در مواجهه با سرسختی ایران، گواهی می دهد.
وی جزئیات بیشتری ارائه نکرد.
یووال اشتاینیتز وزیر انرژی اسرائیل، نماینده نتانیاهو که گفتگوهای ایران را پیگیری می کند، اعلام کرد به نظر می آید قدرت های جهان آماده هستند تسلیم مقاومت تهران در برابر بازرسی های هسته ای بیشتر و سرزده سازمان ملل و درخواست برای ادامه تحقیق و توسعه در خصوص سانتریفوژهای غنی سازی اورانیوم که سوخت هسته ای تولید می کند، شوند.
روز شنبه، حسن روحانی رئیس جمهور ایران اعلام کرد ممکن است تهران به منظور حفاظت از اسرار کشور، حتی به قیمت از دست رفتن ضرب الاجل سی ام ماه ژوئن، با تشدید بازرسی ها مخالفت کند.
دیپلمات های غربی به دنبال دستیابی به حق انجام بازرسی ها با اطلاع رسانی دو ساعت قبل از آن بوده اند.
روحانی در یک سخنرانی در روز یکشنبه نیز که از تلویزیون پخش شد، مزایای کاهش انزوای بین المللی ایران را بزرگ جلوه داد و وعده داد توافقی حاصل شود که به سختی تحریم ها پایان دهد.
ژنرال ارشد آمریکا هفته گذشته در سفر به اسرائیل تلاش کرد به اسرائیل که به طور گسترده گمان می رود تنها زرادخانه اتمی غرب آسیا را در اختیار داشته باشد درباره حمایت نظامی تزلزل ناپذیر آمریکا مجدداً اطمینان خاطر دهد.
ژنرال مارتین دمپسی اعلام کرد چشم انداز بلند مدت با ایرانی که یک قدرت مجهز به تسلیحات هسته ای نیست، بسیار بهتر است و این که چه با و چه بدون توافق، آمریکا تلاش خواهد کرد مخاطرات مربوط به تهران را کاهش دهد.
نتانیاهو از قدرت های جهان خواست از دستیابی به توافق نهایی خودداری کنند.
وی در اظهارات خود در کابینه اعلام کرد: از ابتدا، توافقی که تهیه می شد، بد به نظر می آمد. با هر روزی که می گذرد، این بدتر و بدتر به نظر می آید.

به اشتراک گذاشتن اخبار: