ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:20 | مه18 تهران

ایران استفاده از گوشی های هوشمند برای مسئولان حکومتی را ممنوع می کند

تاریخ: 03:42, 15-06-2015.

تهران. دوشنبه، 15 ژوئن 2015 میلادی برابر با  25 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، به گفته رئیس سازمان پدافند غیر عامل ایران بزودی استفاده از گوشی‌های هوشمند برای مسئولانی که اطلاعات طبقه‌ بندی شده دارند ممنوع می‌‌شود. او همچنین خواستار دیپلماسی پدافند سایبری میان ایران، روسیه، هند و چین شد.
بنابراین گزارش٬ سردار غلامرضا جلالی در جمع خبرنگاران از دستورالعملی خبر داد که بر اساس آن شماری از مسئولان حکومتی ایران حق استفاده از گوشی‌های هوشمند را ندارند. این دستورالعمل قرار است به ‌زودی تصویب شود.
جلالی برای توجیه این اقدام گفت: معمولاً از اطلاعاتی که وارد گوشی‌های هوشمند می‌شود یک بک‌آپ گرفته می‌شود که دیگر قابلیت حذف آن وجود ندارد وبه نوعی شرکت‌های سازنده به آن اطلاعات دسترسی دارند.
جلالی توصیه کرد: بهتر است آن دسته از اطلاعاتی که نباید به دست کسی بیافتد روی گوشی‌های هوشمند قرار نگیرد.
همکاری سایبری با کشورهای دیگر
جلالی در پاسخ به سئوالی درباره‌ همکاری‌های سایبری ایران با سایر کشورها گفت: که هنوز اقدامی رسمی در این زمینه انجام نشده ولی مقامات ایرانی ضرورت آن را دریافته‌اند و گام‌های کوچکی هم برداشته شده است. به گفته او، وزیران دفاع ایران و روسیه در زمینه‌ی همکاری‌ دیپلماسی سایبری به توافق رسیده‌اند.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل ایران اظهار داشت: معمولاً کشورهایی که منافعشان در فضای سایبری توسط آمریکایی‌ها تهدید می‌شود تلاش می‌کنند با یکدیگر همکاری کنند.
جلالی در این راستا تمایل کشورش به دیپلماسی پدافند سایبری با هندوستان، روسیه، و چین را اعلام کرد. او گفت: این همکاری می‌تواند در قالب تعامل برابر تهدیدات و تبادل اطلاعات باشد تا اگر کشوری تهدیدی علیه کشور دیگر احساس کرد اطلاعات خود را انتقال دهد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: