ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:58 | مه18 تهران

رئیس جمهور ایران از یک توافق خوب خبر داد

تاریخ: 01:49, 15-06-2015.


تهران. دوشنبه، 15 ژوئن 2015 میلادی برابر با  25 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در حالی که گفتگوهای ایران وارد هفته هایی پایانی خود می شود، حسن روحانی رئیس جمهور این کشور روز یکشنبه با ارائه دفاعی محکم از مذاکرات هسته ای در تجمعی داخلی، وعده داد توافقی حاصل خواهد شد که سختی تحریم ها را از میان برخواهد داشت.
بنابراین گزارش، روحانی در سخنرانی در گردهمایی در شهر بجنورد در شمال شرقی ایران به مناسبت دومین سالگرد پیروزی وی در انتخابات سال 2013، از مزایای کاهش انزوای بین المللی طولانی مدت این کشور سخن گفت.
وی در جمع هزاران نفر اعلام کرد: با هدایت مقام معظم رهبری و حمایت مردم، ما هم اورانیوم را داخل ایران غنی سازی خواهیم کرد هم چرخ اقتصاد را خواهیم چرخاند.
وی افزود: ما می خواهیم ملت شاد و سرزنده باشد، اقتصادی پررونق و رفاه اجتماعی داشته باشد و سانتریفوژ نیز داشته باشد.
در حالی که تیم مذاکره کننده ایرانی در تلاش برای دستیابی به یک توافق هسته ای به سراسر جهان سفر کرده، روحانی در ماه های اخیر بیشتر وقت خود را در شهرستان ها گذرانده است.
وی با به تصویر کشیدن پیشرفت در گفتگوهای هسته ای به عنوان یک پیشرفت دیپلماتیک برای ایران، گفت: ما به سازمان ملل خواهیم رفت، جایی که تحریم ها علیه ما وضع شد، و آنجا ما آنها را لغو خواهیم کرد.
روحانی تلاش کرده است چنین منتقدانی را به عنوان افرادی که از واقعیت های روزانه پیش روی ایرانی های تحت تحریم اطلاعی ندارند، به تصویر بکشد.
وی با اشاره به افزایش قیمت اجناس خارجی، گفت: آنهایی که می گویند تحریم ها مهم نیست، از جیب مردم خبر ندارند.
وی گفت: لغو تحریم ها به پیشرفت بیشتر منجر خواهد شد.
روحانی روز شنبه در یک کنفرانس خبری همچنین به مناسبت سالگرد انتخاب خود، درباره چشم انداز گفتگوها، محتاط تر بود و هشدار داد اگر قدرت های جهان، مسائل تازه ای را مطرح کنند، ممکن است دستیابی به توافق به تعویق بیافتد.
روحانی همچنین اعلام کرد ممکن است پس از دستیابی به توافق، لغو تحریم ها هفته ها یا ماه ها طول بکشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: