ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:03 | جولای03 تهران

ابراز نگرانی مایکل فلین از برنامه موشکی ایران

تاریخ: 05:46, 12-06-2015.

تهران. جمعه، 12 ژوئن 2015 میلادی برابر با 22 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مایکل فلین رئیس سابق دستگاه اطلاعات دفاعی آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه برد و دقت موشک های ایران رو به افزایش است، گفت: کاملاً روشن است که موافقت نامه هسته ای با ایران یک موافقت نامه دائم نخواهد بود و چارچوب زمانی 10 ساله تنها در صورتی منطقی و عاقلانه است که دولت آمریکا باور داشته باشد یک آشتی گسترده تر با ایران واقعاً امکان پذیر است و باعث خواهد شد رژیم ایران رویکرد راهبردی خود را تغییر دهد.
بنابراین گزارش، وی افزود: اما این فقط یک رویا است. همان طور که روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای نوشته است، بهترین راه برای متوقف کردن برنامه تسلیحات هسته ای ایران تغییر رژیم در این کشور است.
برنامه موشکی ایران نیز یکی از مسائل مورد نگرانی است. موشک های ایران هر روز در حال پیشرفته تر شدن است. موشک های ایران امروز می تواند اکثر نقاط خاورمیانه را هدف قرار دهد و نسل بعدی موشک های این کشور، موشک های قاره پیما خواهد بود که می تواند حتی آمریکا را نیز هدف قرارد هد. اجازه بدهید نگاهی به همکاری ایران با روسیه، کره شمالی و چین بیاندازیم.
کمک روسیه به ایران و همکاری ایران با کره شمالی و چین بخشی از یک طرح گسترده تر است علیه آمریکا، متحدانش و همچنین دوستان واشنگتن است.
و در پایان باید بگویم پیشینه جامعه اطلاعاتی آمریکا در شناسایی برنامه های تسلیحات هسته ای مخفی بسیار آشفته بوده است. اگرچه جامعه اطلاعاتی آمریکا در شناسایی چنین برنامه هایی بسیار موفق بوده است اما اغلب در ارزیابی صحیح از وضع اینگونه برنامه ها، مشخص کردن راه های تکثیر هسته ای، مشخص کردن محل تاسیسات کلیدی یا رهگیری فعالیت های شبکه های تامین کننده هسته ای با شکست روبرو بوده است.  به عنوان مثال آمریکا برای مدت یک دهه مظنون به وجود برنامه غنی سازی اورانیوم در کره شمالی بود اما از تاسیسات سانتریفیوژ کره شمالی در مجتمع هسته ای یونگ بیون مطلع نشده بود تا اینکه پیونگ یانگ در سال 2010 به هیئتی از مقامات سابق آمریکا اجازه داد از این تاسیسات بازدید کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: