ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:44 | جولای03 تهران

صادرات نفت ایران به بیشترین میزان از زمان اعمال تحریم ها رسید

تاریخ: 04:12, 12-06-2015.

تهران. جمعه، 12 ژوئن 2015 میلادی برابر با 22 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، پایگاه اینترنتی شبکه بلومبرگ به نقل از گزارش آژانس بین المللی انرژی نوشت کشورهای وارد کننده نفت ماه گذشته بیشترین میزان نفت خام را از ایران از زمان اعمال تحریم های نفتی علیه این کشور وارد کرده اند.
بنابراین گزارش، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد واردات روزانه نفت خام از ایران در ماه مه به یک میلیون و چهارصد هزار بشکه رسیده است که این میزان دویست و سی و پنج هزار بشکه بیشتر از واردات روزانه نفت در ماه آوریل و بیشترین میزان از ژوئن دو هزار و دوازده است.
آژانس بین المللی انرژی مستقر در پاریس که به بیست و نه کشور نظر مشورتی می دهد در گزارش ماهانه خود درباره بازار نفت نوشت: تهران خود را برای روزی آماده می کند که تحریم های بین المللی لغو شود. میادین نفتی ایران در مدت چند ماه بعد از لغو تحریم ها قادر خواهند بود سه میلیون و چهارصد هزار بشکه تا سه میلیون و ششصد هزار بشکه نفت روزانه تولید کنند.
آژانس بین المللی انرژی تاکید کرد ایران ماه گذشته روزانه دو میلیون و هشتصد و پنجاه هزار بشکه نفت تولید کرده است.
در این گزارش آمده است چین و هند بزرگترین خریداران نفت ایران از سال دو هزار و دوازده هستند و انتظار می رود بعد از لغو تحریم ها، تهران آسیا را به عنوان مقصد نفت خام مازاد خود برگزیند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: