ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:40 | آوریل20 تهران

ایران: محاصره انساني مردم يمن درآستانه ماه رمضان بايد پايان يابد

تاریخ: 02:42, 11-06-2015.

تهران. پنج شنبه، 11 ژوئن 2015 میلادی برابر با 21 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه ایران در تماس تلفنی با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن با اشاره به استمرار حملات نظامی عربستان سعودی علیه مردم یمن و با محکوم نمودن اینکه حتی درآستانه ماه مبارک رمضان نیز حملات سعودی متوقف نشده است، خواستار تلاش موثر سازمان ملل برای توقف عملیات نظامی وپایان دادن به محاصره انسانی علیه مردم این کشور شد.
بنابراین گزارش، امیرعبداللهیان و اسماعیل ولد شیخ احمد ضمن مرور آخرین تحولات گفتگوهای یمنی - یمنی که قرار است 24 خرداد در ژنو برگزار شود، با اشاره به طرح چهار ماده ای ارائه شده از سوی وزیر امور خارجه ایران، از برقراری گفتگوهای ملی یمنی ها حمایت و از نقش سازمان ملل در این مسیر حمایت کردند.
اسماعیل شیخ با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران و مشورت های مستمر با سازمان ملل متحد، شرایط یمن را دشوار و پیچیده خواند و با ابراز نگرانی از تداوم اقدامات نظامی و عدم برقراری آتش بس، آخرین هماهنگی های به عمل آمده برای برگزاری گفتگوهای گروه های یمنی در ژنو را تشریح و از حمایت های ایران قدردانی کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: