ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:42 | مه20 تهران

ترانزیت کالاهای روسیه و چین از مسیر ریلی قزاقستان – ایران

تاریخ: 03:44, 10-06-2015.

تهران. چهارشنبه، 10 ژوئن 2015 میلادی برابر با 20 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بنا بر گفته وزیر راه آهن کشور قزاقستان، امسال 15 میلیون تن کالای کشورهای چین و روسیه به قزاقستان از بندر شهید رجایی تراتزیت می شود.
بنابراین گزارش، ممین دیروز در بازدید از بندر شهید رجایی با اشاره به اینکه با شرکت های خصوصی برای توسعه فعالیت در بندر شهید رجایی در حال مذاکره هستیم، افزود: با راه اندازی خط جدید ریلی بین کشورهای قزاقستان، ترکمنستان و ایران، بندر شهید رجایی جایگاهی خوب برای ترانزیت کالای این کشورهاست.
وی بندر شهید رجایی را حلقه اتصال شرق به غرب برای کشورهای آسیای میانه توصیف کرد و افزود: علاوه بر مسیر سرخس- بندرعباس که اکنون در جریان است و مسیر دوم ریلی بندر اکتائو و بندر امیرآباد به بندر شهید رجایی نیز تا پایان امسال راه اندازی می شود .
این مقام قزاقستانی گفت: ترانزیت محموله‌های گندم، مواد شیمیایی، پنبه و دیگر کالاهای مورد علاقه کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و آسیای شرقی از بندر شهید رجایی از برنامه‌های تجاری قزاقستان است.
سعیدی پور، معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ایران نیز گفت: تجهیزات استاندارد تخلیه و بارگیری، محوطه های اختصاصی، 50 کیلومتر خط ریلی و جاده های مواصلاتی از امتیازات بندرشهید رجائی در زمینه ترانزیت کالاست.
پور فخری مدیرکل راه آهن هرمزگان نیز گفت: اکنون 14 میلیون تن بار ریلی از بندر شهید رجایی ترانزیت می شود که توان ترانزیت تا  40 میلیون وجود دارد .
پور فخری افزود: تخفیفات پلکانی ترانزیت کالا و کاهش تعرفه های ریلی از عوامل استقبال کشور های آسیای میانه در زمینه ترانزیت کالاهای خارجی از بندرشهید رجائی است.
مجتمع بندری شهید رجایی در مرکز راهگذر شمال – جنوب یکی از 9 راهگذر ترانزیت بین المللی در دنیا است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: