ایران خواستار بسته شدن پرونده موضوعات گذشته هسته ایش شد

تاریخ: 02:36, 10-06-2015.

تهران. چهارشنبه، 10 ژوئن 2015 میلادی برابر با 20 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد پس از حدود 12 سال همکاری کامل با آژانس باید پرونده موضوعات گذشته مرتبط با فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران بسته شود.
بنابراین گزارش، بهروز کمالوندی در گفتگو با خبرنگاران، گزارش دیروز مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در شورای حکام درباره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را مانند دوره ها و فصل های گذشته، تکراری دانست و با اشاره به عبارت تکراری آمانو مبنی بر این که صلح آمیز بودن موارد اعلام نشده برنامه هسته ای ایران را نمی تواند تایید کند گفت: همواره گفته ایم مسائل اظهار نشده مربوط به پروتکل الحاقی و کشورهایی است که آن را امضا کرده اند.
وی تاکید کرد: ما پروتکل الحاقی را اجرا نکرده و در حال حاضر هم اجرا نمی کنیم پس انتظاری نیست که این عبارت بیاید و آمانو بخواهد درباره این بخش اظهار نظر کند.
کمالوندی در پاسخ به این پرسش که مگر موضوع ابعاد احتمالی نظامی پی ام دی حقوقی است که آمانو ادعا می کند در صورت پایبندی ایران به بیانیه لوزان آن را می توان به شکل منطقی حل کرد؟ اظهار داشت: پی ام دی موضوعی حقوقی نیست، بلکه موضوعی سیاسی است؛ اصلاً به طور کلی پرونده فعالیت های صلح آمیز هسته ای ما را سیاسی کرده اند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: