وزير نيروی ایران با رئيس جمهور تاجيکستان ديدار کرد

تاریخ: 05:26, 09-06-2015.

تهران. سه شنبه، 9 ژوئن 2015 میلادی برابر با 19 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس جمهور تاجیکستان و وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران دیروز در دوشنبه دیدار و گفتگو کردند.
بنابراین گزارش، در این دیدار طرفین با ابراز خرسندی از توسعه روابط اقتصادی دو کشور بر افزایش میزان مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان تاکید کردند .
هم اکنون بیش از 150شرکت ایرانی در تاجیکستان فعالیت اقتصادی دارند .
آقای چیت چیان وزیر نیرو که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را هم برعهده دارد از روند رو به گسترش روابط دو کشور ابراز رضایت کرد .
امام‌علی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان هم گفت: از اینکه در سال های اخیر روابط اقتصادی میان دو کشور به اولویت نخست تبدیل شده، رضایت مند است .
در این دیدار طرفین از همکاری های دوجانبه در زیرساخت های انرژی و حمل و نقل استقبال کردند.
تاجیکستان خواهان آن است که ایران با تجربه حاصل از ساخت نیروگاه آبی سنگ توده 2، برای سرمایه گذاری در ایجاد یک نیروگاه دیگر در این کشور مشارکت کند .
گسترش روابط سه‌جانبه تاجیکستان، ایران و افغانستان، در ساخت راه آهن مشترک و خط انتقال فشار قوی برق و آب آشامیدنی میان سه کشور از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود .
وزیر نیرو برای شرکت در اجلاس جهانی  آب برای حیات  به دوشنبه پایتخت تاجیکستان سفر کرده است. این اجلاس امروز با حضور نمایندگان بیش از 80 کشور در تاجیکستان برگزار می شود و تا 20 خرداد ادامه دارد .

به اشتراک گذاشتن اخبار: